czwartek, 10 września 2009

Flying Mattie!



To jest Mattie, moja latająca dziewczynka, rasowy, najprawdziwszy owczarek szkocki collie długowłosy. Jej rodowę imię to Akul Lakum od Mohtarów. Przyszła na świat w jednej z największych i najbardziej cenionych hodowli tej rasy w Polsce i jest moim najprawdziwszym oczkiem w głowie.
Zadziwia mnie odkąd przyszła na świat. Moja miłość od pierwszego wejrzenia. Mattie posiada dwa tytuły championa, zaczęła interchampionat i kto wie czy nie sięgnie po więcej. Ukończyła kurs PT1, dogfrisbee i ciągle trenuje agility. Jest jedną z najlepszych suczek tej rasy w Polsce, bodaj jedną naprawdę latającą fanką dogfrisbee. Mattiuszka w tym roku została mamą twojaczków. Jest mamą mojej drugiej suni, która urodziła się już w także "mojej" hodowli (Moją Pasję FCI założyła moja siostra, dzisiaj hodujemy razem), Zoey (Miró Moja Pasja), która niestety urodziła się bardzo chora mimo zdrowych, przebadanych rodziców,  latać nie będzie, ale jest cudowna po prostu, nie wyobrażam sobie żeby jej także z nami nie było. Zosiunia jest teraz w trakcie rekonwalescencji po ciężkiej operacji, ale powoli dochodzi do siebie. Jej choroba to dla mnie ogromna porażka, która zawsze będzie boleć i przypominać że hodowca nie ma władzy nad genami i nie może przewidzieć wszystkiego, choć bada swoje psy na wszystkie możliwe choroby, także genetycznie i bardzo, bardzo się stara> Nie ma możliwości zbadania psów na niektóre choroby genetycznie - tak jest w przypadku dysplazji stawów biodrowych którą ma moja Zosia. Teraz przed Zosią  normalne życie. leczenie operacyjne dało jej na to szansę, inaczej mogłoby się skończyć bardzo źle.  A tak, to jeszcze trochę i będzie mogła biegać razem z mamą.
Collie to moja pasja, jestem taką Polską wersją Dog Whisperera dla ubogich (w LA niestety nie mieszkam i kokosów nie zarabiam...) zakochaną w collakach ;). Pracowałam też jako asystentka szkoleniowca w szkółce dla psów, wspaniale to wspominam. Praca z psami jest wspaniała, a moje sunie są obie po prostu niesamowite, nie wyobrażam sobie życia bez nich :)
This is Mattie, my flying girl, purebreed Collie Rough.  She is astonishing me since she was born, in the biggest collie kennel in Poland. Her full name is Akul Lakum od Mohtarów.
She has two champion titles and she is one of the best polish bitches in her breed.  I am very proud of her. She loves dogfrisbee, and to fly.  She's all I ever wanted in a dog.  Mattie became a mother this year, she gave me three beautiful puppies. One of them, dark sable girl, Zoey,  stayed with us.  Zoey was born very ill, despite of her parents were examined and healthy. It was the most tragic moment in my breeder career so far...and my personal failure which never stop to hurt me. It's so unfair that breeder can't have power over genes...even if he makes everything right, and examine his dogs also genetically. There are deseases that cannot be examined genetically yet...as hip dysplasia that my Zoey has.
 
I love dogs, especially collies.  I'm kind a Dog Whisperer for poor people (I 'm not living  in LA or have a lot of money...)
I worked as a dog trainer assistant. It was great!
My two collie girls are just awesome and I can't imagine life without them :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz