niedziela, 27 września 2009

Moja Pasja :) / My Passion.

Teraz będzie trochę o Mojej Pasji :)
Tak prezentowałyśmy się z Mattie na Międzynarodowej Wystawie Psów Rasowych we Wrocławiu (CACIB)
Zajęłyśmy drugą lokatę, ocenę doskonałą i Res. CACIB (czyli rezerwowy wniosek na championa międzynarodowego). Mattie posiada już dwa tytuły championa Polski, pora powoli próbowąc zrobić interchampionat. Mattiuszka kocha wystawy, uwielbia sie pokazaywać, a sama wystawa zawsze kojarzy się jej z dobrą zabawą. Collie Rough wbrew pozorom pielęgnacji jakiejś szczególnej wymaga w zasadzie tylko przed wystawami, normalnie Mattiuszka czesana jest raz do roku, kiedy linieje. Niektórzy wyobrażają sobie że na wystawach psów rasowych jest niewiadomo jakie męczenie i nadwyrężanie psów, to nieprawda. Owszem są pasjonaci i świry, ale tych na świecie ogólnie nie brakuje. Sa ludzie którzy męczą psy i najczęściej niestety odbywa się to w zaciszu mieszkania. Normalni pasjonaci wystaw, traktują je po prostu jak dobrą zabawę, a też możliwość poznania innych pasjonatów rasy, otrzymania ciekawego opisu od sędziego, czy sędziny - i naprawdę miłego spędzenia czasu ze swoimi psami na świeżym powietrzu. 
Po wystawieniu, które zazwyczaj trwa niecałe 20 minut,  jest piknik, psy mają dużo radochy i zabawy z innymi psami. Mam wielu przyjaciół i znajomych poznanych dzięki wystawom.
Jestem przeciwna ogólnie doprowadzania czegokolwiek do przesady, ale wystawy psów w ogólnym założeniu to nie chore zebranie wariatów, męczących psy, jak się niektórym wydaje - naprawdę.
Są też HODOWCY i "hodowcy" a też "pseudohodowcy". Wszystko niestety można doprowadzić do przesady i to przykre co się stało z niektórymi rasami psów. 
Owczarki Szkockie to nasza rodzinna pasja od lat. Bardzo sobie cenię charakterystykę tej rasy i pracę z tymi psami. Szkoty są niezwykłe, są niesamowicie majestatyczne, przyciągają oko jak konie arabskie,  zwłaszcza jeśli psą prawidłowo zbudowane i są temperamentne, to także ciepłe, kochające współpracę i zabawę łatwe w obsłudze psy. Moja Mattie bardzo udała się jej hodowcom, jestem im za to bardzo wdzięczna :-) m.in im właśnie zawdzięczamy sukcesy jakie Mattiuszka odnosi od lat na wystawach. To w końcu nie tylko showmenka, ale i zapalona sportsmenka o pięknym wyrazie rasy.

Niedługo, kiedy córa Mattie, Zoey dojdzie do siebie po pełnej rehabilitacji to może i z nią spróbujemy przygody z wystawami. Uważam że obie dziewczyny warte są pokazywania światu, bo sa niezwykłe. 
Grunt, żeby one także, nie tylko my z Mattie, dobrze bawiła się na wystawie. Jestem przeciwna wystawianiu psów, które sa bojaźliwe i źle znoszą gwar. Wystawy są dla wystawowych "diw", króli i królowych ringów wystawowych ;-)
Uwielbiam Collie, mam swój typ, jestem początkującym, młodym hodowcą, który uczy się na sukcesach i porażkach, ale już mam powody do dumy z tego co udało mi się osiągnąć. I mam nadzieję na więcej. Mam po prostu PASJĘ.

Jak na wystawę międzynarodową przystało ubrałam się adekwatnie i nareszcie mogłam na wystawie wypróbować moją nową białą marynareczkę z Zary i swoje świeżo DIY rurki zrobione z Clockhouse'owskich spodenek. Baleriny na szczęście nie spadły mi z nóg, jak kiedyś w Krakowie ;-)


Yes, collies are My Passion.
This is our presentation on International Dog Show in Wrocław (CACIB). Mattie was V2 - it means second place, silver and Res. CACIB (Reservoir Certificat d'Aptitude au Championnat International de Beauté) We are going to try to gain another Champion title for Mattie - Interchampion. She deserves it, and we really like dog shows. It's not like many people think...that it's a meeting of bunch of idiots harming dogs and themselves. Ofcourse people can go too far with everything, but it doesn't mean that there are no normal people interested in dog shows, and breeding. It's not a freak show in general.
Mattie is a real show diva, she is born to make a show, whether it's dogfrisbee or a dog show. I've met a lot of great people and made many friends at dog shows and I think it's a great event, with picnic and a really good way to spend your free time active with you dog if  he likes it.
I think that after rehabilitation we will try dog shows with Zoey, Mattie's daughter. They are both my type, and are worth showing. We are planning to go abroad with it, and we'll see.
Collie Rough is an eye catcher for me, looking majestic but fragile - having similar quality to purebred Arabian horses in their looks and movement. Nice tempered doghs, loving, caring, always ready to work and play with their owner. They are pretty easy to handle. I have my type of collies, I'm a young breeder, begginer, but I am proud what I've already achieved. And I hope for more.



Because it was International Dog Show I had to look appropriately. It was a nice occasion to wear my white Zara Blazer and DIY skinny trousers. Mattie was groomed to death, looking fabulous as always ;-)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz